İçeriğe Atla Menüye Atla
logo

Lojistik Sektörü

Trakya gelişmiş karayolu ve demiryolu ağı, limanları, havaalanı ve stratejik konumu ile güçlü bir ulaşım altyapısına sahip, erişilebilirliği yüksek bir bölgedir. Bölge içindeki ana akslar, sanayi bölgeleri ve limanlar arasındaki bağlantılar otoyol ve bölünmüş yollar ile sağlanmaktadır. Tekirdağ'da bulunan Tekirdağ Limanı’nın demiryolu hattı ile bağlantısı tamamlanmıştır. Türkiye’nin ve Avrupa’nın sayılı konteyner limanlarından olan Asyaport’un faaliyete geçmesi ve Martaş Limanı ile birlikte bölgede denizyolları konusunda ivme kazanmıştır. Ayrıca Çorlu Havalimanı’nın yolcu taşıma yanında kargo yüklerine de açılmasının ardından bölgemiz Lojistik alanında büyük bir atılım içerisine girmiştir. Yapımı devam eden İstanbul – Avrupa bağlantılı hızlı tren ve İstanbul – Çanakkale otoyol projelerinin hayata geçmesiyle bölgenin ulaşım altyapısı daha da güçlenecektir.

Sınır Kapıları

Trakya Bölgesinde Yunanistan ve Bulgaristan'a açılan 5 adet kara sınır kapısı vardır.

1. Aziziye Dereköy – Bulgaristan Sınırı
2. Hamzabeyli – Bulgaristan Sınırı
3. Kapıkule – Bulgaristan Sınırı
4. Pazarkule – Yunanistan Sınırı
5. İpsala – Yunanistan Sınırı

Demiryolları

Trakya Bölgesi Demiryolu Ağı, Türkiye'nin uluslararası demiryolu şebekesi içerisinde yer almaktadır. İstanbul'dan başlayan demiryolu hattı Edirne ili sınırlarından Kapıkule hudut kapısı ile Bulgaristan'a, Pazarkule ve Eskiköy Hudut Kapıları ile Yunanistan üzerinden Avrupa'ya bağlantı kurulmaktadır.

İstanbul-Sofya-İstanbul arasında her gün karşılıklı çalışan Sofya Ekspresi ve İstanbul-Selanik-İstanbul arasında her gün karşılıklı çalışan tren seferleri bulunmaktadır. Romanya-Bükreş bağlantısı; Sofya Ekspresi’ne bağlanan vagonlarla sağlanmaktadır.

Aynı zamanda mevcut hat üzerinden, İstanbul-Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule arasında çalışan günlük bölgesel trenle yurtiçi yolcu taşıma hizmeti verilmektedir. İstanbul-Edirne demiryolu hattını Tekirdağ Limanına bağlayan 45 km'lik bir hat bulunmakta olup, bu hat üzerinden yük ve yolcu taşımacılığı yapılmaktadır.

Limanlar

Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hattı’nın faaliyete geçmesine paralel olarak, istasyondan limana demiryolu hattı getirilerek; Tekirdağ-Bandırma, Trans-Asya ve Trans-Avrupa hatlarında Türkiye Devlet Demiryollarının taşıdığı vagonların Marmara'ya giremeyen büyük bir kısmının, bu şekilde taşınması planlanmaktadır.

Trakya Bölgesinin; Marmara, Ege ve Karadeniz'e kıyısı bulunmaktadır. Bu yönü ile Türkiye'nin üç denize birden kıyısı olan tek bölgesi olup, denizyolu taşımacılığı gelişen sektör konumundadır.

Asyaport Limanı

Asyaport, Mediterranean Shipping Company (MSC) grubunun liman yatırımları yapan şirketi Global Terminal Limited (GTL) ile Soyuer ailesinin münhasıran konteyner limanı işletmesi amacı ile kurmuş oldukları Asyaport Liman A.Ş. tarafından Barbaros / Tekirdağ’da inşa edilmiş olup 2015 tarihinde hizmete girmiştir.

Türkiye’nin ilk transit konteyner limanı (Hubport) olan Asyaport, 20 metre derinliğe kadar toplam 2000 metre rıhtımı ve yıllık 2,5 milyon TEU’ya varacak kapasitesi ile dünya ölçeğinde bir liman konumundadır.

Asyaport, denizyolu, karayolu ve demiryolu bağlantıları ile bölgesinde bir lojistik merkez olarak gelişen Tekirdağ’ın iş ve çalışma yaşamına 1200 kişilik istihdam kapasitesi ile büyük bir katkı sağlamaktadır.

Liman, seçilen konumu ve profesyonel özel donanımlı vinçleri sayesinde dünya denizlerinde okyanus aşırı sefer yapan 15.000 TEU kapasiteli Super Post Panamax türünde gemilere hizmet verecek şekilde organize olmuştur.

Asyaport Limanı'ndan, Trakya'daki tüm sanayi bölgelerine ve İstanbul'a otoyol ve bölünmüş yollarla ulaşımın tamamlanmış olması, Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hattı kullanılarak Orta Balkanlara ve Avrupa'ya bağlantı kurulabilmesinin yanında küçük gemilerle bütün Karadeniz limanlarına, körfez ve Güney Marmara sahillerine de ekonomik ve süratli olarak servis vermek mümkün olacaktır. Asyaport Limanı geri sahasında 5 milyon m2 alan sanayi ve antrepo alanı bulunmaktadır.

Tekirdağ Limanı

Tekirdağ Limanı Marmara Denizi kıyısında Tekirdağ'da konumlanmıştır. Tekirdağ – Muratlı ve Tekirdağ – Kınalı arası bölünmüş yolların tamamlanması ile birlikte Tekirdağ – İstanbul karayolu bağlantısı kolaylaştırılmış olan liman, TEM otoyol bağlantısına 53 km, Tekirdağ Çorlu Havaalanına 44 km, İstanbul Atatürk Havalimanına 135 km ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına 200 km mesafededir.

Tekirdağ Limanı, toplam 130.000 m2 alana, 2.000 m rıhtım uzunluğuna, yıllık 3.000.000 ton dökme yük ve 200.000 TEU konteyner kapasitesine sahip, dahili ve Uluslararası Ro-Ro hizmeti veren, çağdaş donanımı ve deneyimli kadrosuyla örnek bir liman kompleksidir. 6 milyon ton genel kargo ve dökme yük kapasitesiyle Marmara Bölgesinin en büyük 3. limanı olan liman, 1 milyon ton sıvı yük elleçleme kapasitesiyle de Marmara Bölgesindeki en büyük 7. limandır.

Martaş Limanı

Marmara Denizi kıyısında kurulmuş olan liman, Çorlu Havaalanına 35 km, İstanbul Atatürk Havalimanına ise 70 km mesafededir. Ana ulaşım aksları ve sanayi alanlarına yakınlığı limanın en büyük avantajlarındandır.
Toplam sahası 100.000 m2 olan liman yılda 3.5 milyon tonluk yükleme boşaltma kapasitesine sahiptir.

Farklı genişlik ve derinlikteki 5 farklı rıhtımı ile 100.000 dwt'nin altındaki gemilere hizmet verebilecek niteliktedir. Limanın 2 adet römorkörü bulunmakta olup, aynı zamanda NATO askeri gemilerine de hizmet verilebilmektedir.

Havalimanları

Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde hizmet veren Çorlu Havaalanı, 7/24 saat ulusal ve uluslararası hava trafiğine açıktır. Yıllık kapasitesi 600.000 yolcu olan havaalanında yolcuya açık alanlar 2145 m2 olup, 297 araçlık otopark mevcuttur. Her gün Çorlu-Ankara-Çorlu yolcu seferleri yapılmaktadır. Yakın zamanda da ulusal ve uluslararası seviyede diğer bölgelerde uçuşların başlaması için çalışmalar devam etmektedir. Çorlu havaalanındaki uçak trafiğinin büyük kısmı ticari uçaklardan oluşmakta olup yük taşımacılığı ve kargo trafiği her geçen gün artmaktadır. Havalimanının hemen arkasındaki arazide Kargo Köy kurulması çalışmaları devam etmektedir.

 

Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi

Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi’nde, endüstriyel tesislerin yer alacağı sanayi üssü, lojistik, taşıma ve dağıtım firmalarının faaliyetlerini bütünlük içerisinde yapacakları lojistik parkı ve bu sektörlere hizmet üretecek modern sosyal tesisler bir arada bulunacaktır. Merkezin kurulu olduğu arazi, Seda İnşaat A.Ş’ye ait olup imarı alınmış, yol, su, elektrik, kanalizasyon ve iletişim altyapıları tamamlanmış “lojistik köy” için ideal bir arazidir.

Merkezin kurulması ile burada faaliyet gösteren firmalar aracılığıyla başlangıçta yaklaşık 3000-5000 kişiye istihdam olanağı yaratılacağı öngörülmektedir. Merkez uluslararası standartlarda tasarlanmış olup yurt dışı örneklerinde görüldüğü gibi spor ve rekreasyon alanlarından konaklama tesislerine, yeme-içme yerlerinden sağlık merkezine, kreş ve endüstri meslek lisesi gibi her türlü yaşam alanlarının yer alması planlanmaktadır. Ayrıca; lojistik firmalar için operasyonel olarak gümrükleme, depo/antrepo alanları, karayolu park alanları, konteyner stok sahaları, elleçleme alanları, milkrun hizmetleri, blok tren uygulamaları, transit yükler için depolama, dağıtım ve aktarım hizmetlerinin sağlanması da plan dahilindedir.

Yük Merkezlerinin Demiryolu Taşıma Sistemine Entegrasyonu Ve Lojistik Merkez Projesi;

TR21 Bölgesi’ndeki lojistik imkanlarının iyileştirilmesi amacıyla bölgedeki tüm ulaşım modlarının genel bir değerlendirmesinin yapılması, demiryolu altyapısının TR21 Bölgesindeki yük merkezleri açısından incelenerek buralardan kaynaklı yük hareketinin demiryolu taşımacılık sistemine nasıl entegre edilebileceği konusundaki bağlantı hatlarının ön fizibilitelerinin yapılması, TR21 Bölgesinden kaynaklı özellikle ihracat yüklerinin Tekirdağ merkezde oluşturulacak demiryolu bağlantılı bir Dryport terminali ile Asyaport ve TDİ limanlarına taşınmasının sağlanması yönündeki hat bağlantı önerilerinin ortaya konulması beklenmektedir. Bu projenin amacı TR21 Bölgesindeki yük merkezleri kaynaklı yüklerin karayolunun yanı sıra demiryolu taşımacılık sisteminin de değerlendirilerek Tekirdağ limanları bağlantılı olarak sevkiyatlarının organize edilmesidir.
Bu bağlamda bölgemizde her geçen gün gelişen lojistik sektörünün önünü açacak bir Lojistik Merkez kurulması ile ilgili olarak çalışmalar başlatılmış ve yer seçimi çalışmaları devam etmektedir.